Logo med fire hænder i forskellige farverr

GENERELLE

Målgruppen i klasserne for elever med generelle indlæringsvanskeligheder er elever, som ikke er kognitivt udviklet aldersvarende. Det viser sig ved manglende evner til abstrakt tækning og til at overføre viden fra en situation til en anden. Ofte oplever denne gruppe af elever også psykisk belastning i form af forskellige diagnoser og/eller anden social og emotionel belastning.

Som elev i vores specialklasse for elever med generelle indlæringsvanskeligheder vil du opleve et trygt undervisningsmiljø med få voksne og en undervisning, der er tilpasset dit niveau, med faste rammer og en tydelig struktur. Her vil være voksne, der vil støtte og hjælpe dig. Fokus vil være på dine stærke sider, de nære relationer, og du vil blive undervist i folkeskolens fag ud fra individuelle undervisnings- og handleplaner, der løbende vil blive evalueret.