Skal dit barn skrives ind?

Valg af skole er en stor og vigtig beslutning. Derfor har du sikkert også gjort dig mange tanker om dit valg . Vi ønsker, at dit barn skal få en god og tryg start i skolen.

Indskrivning til 0. klasse:

Allerede et år før dit barn skal begynde i skolen, gør vi os klar til at tage godt imod jer og sikre, at overgangen fra daginstitution til skole bliver så god og tryg som mulig. Indskrivningen foregår typisk i løbet af november, hvor vi også holder et fyraftensmøde, hvor du kan høre mere om os og møde de kommende 0.kl.-lærere samt pædagogerne i SFO/Mini-SFO.

Når dit barn skal indskrives i 0. klasse, SFO og/eller Mini-SFO, skal du som forælder selv indskrive dit barn via Vesthimmerlands Kommunes hjemmeside. Det kan gøres på Skole og SFO-indskrivning

Der vil komme en besked ud om indskrivning i lokalavisen og på Vesthimmerlands Kommunes Facebookside, når indskrivningen nærmer sig. Du vil også modtage et brev fra distriktskolen.

Skal dit barn i stedet starte i en friskole, er det en god ide at kontakte distriktskolen og give besked herom.

Indskrivning på øvrige årgange:

Hvis dit barn skal indskrives til øvrige årgange, tager  du kontakt til skolen og aftaler et møde og en rundvisning med skolens ledelse. Vi vil gerne høre om dit barns baggrund, styrker og udfordringer, fortælle om hvad vi står for som skole - og I skal have mulighed for at stille spørgsmål og ikke mindst se skolen. Efterfølgende vil vi aftale et tidspunkt, dit barn kan begynde.

Indskrivning til specialklasser:

Indskrivning i specialklasser sker gennem  CPP/PPR, hvor der sker visitation.