Afdeling 2: 6.-9. klasse

Som elev i 6.-9. klasse på Aars skole er du en del af et stort fællesskab – fællesskabet på Aars Skole.

I udskolingen får du mere ansvar for egen læring, selvstændighed, og din egen udvikling – og du er også rollemodel for de små elever. Her arbejder vi med den enkelte elev, og der bliver fokus på det sociale både i aktiviteter, men også gennem fx gruppearbejde og særligt tilrettelagte opgaver. Læreren bliver mere og mere vejleder. Vi har mange arrangementer ud af huset og i huset, blandet andet en rejse i 6. og 9. klasse.

Vi har en særlig opmærksomhed på at rumme alle elever og elevtyper; der er højt til loftet og langt mellem væggene. Vi tager hånd om alle elever og giver muligheder for forskellighed. Og vi arbejder benhårdt sammen med dig og dine forældre på, at du bliver uddannelsesparat efter 9. klasse såvel fagligt som personligt og socialt.

Mobning kender vi ikke til, og vores fælles mål er, at alle elever lykkes hver på deres måde. Bl.a. arbejder vi med begreberne "Lifeskills" og "MOT", som bl. a handler om, at du skal blive livsduelig og i stand til at tage vare på dig i selv.